Grattis Baby & Min faster i Sarajevo!

Idag presenterades guldbaggenomineringarna på Vasateatern i Stockholm.

Sju nomineringar till filmer gjorda inom vår Moving Sweden-satsning!

Briljanta Lovisa Siréns Baby var en av tre nominerade inom kategorin Bästa Kortfilm:

petra-mede-laser-upp-basta-kortfilm

Petra Mede läser upp nomineringarna för Bästa Kortfilm…

min-faster-i-sarajevo-intervjuas-av-jan-goransson

Jan Göransson intervjuar Min faster i Sarajevo-gänget som skrällde med hela sex tunga nomineringar:

Bästa film – China Åhlander

Bästa regi – Goran Kapetanovic

Bästa manuskript – China Åhlander, Dragan Mitic och Goran Kapetanovic

Bästa foto – Ita Zbroniec-Zajt

Bästa manliga huvudroll – Milan Dragisic

Bästa kvinnliga biroll – Sadzida Setic

För er som missade filmen på Göteborgs filmfestival eller när den gick på bio i somras kan se filmen här för 39 kr:

https://www.triart.se/filmer/bio/min-faster-i-sarajevo/

Stort Grattis till ALLA inblandade! Ni har inte haft mycket pengar men dessto större konstnärliga ambitioner och visioner.

Extra varm hälsning till modiga och nytänkande Andra Lasmanis, filmkonsulenten som initierade Moving Sweden och gav produktionsstöd till Min faster i Sarajevo.

Oavsett vad som händer på Guldbaggegalan den 23:e hoppas jag ni njuter av detta välförtjänta erkännande!

Helen Ahlsson_small

/Helen Ahlsson

 

Kommentera

