Skräckinjagande succé

För drygt en vecka sedan kammande David Sandberg hem priset ”Best director” i onlinetävlingen Bloody cuts (http://www.bchorrorchallenge.com/) och efter vinsten har hans horrorfilm Lights Out blivit en viral succé! Filmen kom snabbt upp i 4 miljoner(!) visningar på YouTube och bör nu närma sig 5 miljoner, och snacket om filmen och David verkar inte ta slut. Telefonen har tydligen gått varm då han blivit kontaktad av studios i Hollywood och flera talent agents efter YouTube-framgångarna.

Filmen kan ni se nedan, men ta en funderare på om ni vågar. Den må endast vara två minuter, men den stannar kvar hos er i flera dagar kan jag lova – det behöver inte vara långt för att det ska vara skrämmande och minnesvärt.

Igår kväll visades även Davids förra film Ladyboy i SVT’s nya kortfilmssatsning Sex och Makt. Den filmen kan ni se på SVT Play (http://www.svtplay.se/video/1914989/ladyboy )

Lights Out – Who’s There Film Challenge (2013) from David F. Sandberg on Vimeo.

 

Theo Tsappos  Theo_small

 

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s